Pénteki sziklamászás és éjszakai fotózás a várban

Két héttel ezelőtt végre minden körülmény megfelelő volt ahhoz, hogy ismét felfedező körútra induljunk a Zarándi-hegységbe. A Hegyekbe Szegedről facebook csoport két tagja csatlakozott hozzánk, így négyen vágtunk neki a túrának. A csoportot ajánlom mindenkinek, aki túratársakat keres Szegeden és környékén.

Újra sziklán

Aradon most csak vásárolni álltunk meg, inkább a lippai sziklához siettünk, hogy sötétedés előtt még másszunk egyet. A boltban helyi borokat kerestünk, de a közelből csak rékasi borokat találtunk a polcon. Nekem nagyon tetszett, hogy kicsi, két pohárnyi palackban is lehet kapni. Na, nem baj, szombaton úgyis keresztülvágunk Arad-hegyalján… Ott biztos, hogy találunk helyi borokat. Lippán a sziklához vezető ösvényen a növényzet elkezdte átvenni az uralmat, jót tett nekik a sok eső.  Mi ennek kevésbé örültünk. A szederindák és a vadrózsa tüskés ágai sem tudtak visszatartani minket attól, hogy a szikla alá jussunk. Az ösvényen az egyik kanyar előtt egy szajkóval találtuk szembe magunkat. Jó ideig vizsgáltuk egymást, de mire előkerült a fényképezőgép, elrepült. A mászást már nagyon vártam, mert új mászócipőt vettem, nagyon ki akartam már próbálni sziklán. Határozottan jobban ment a mászás, azelőtt lehetetlennek gondolt peremeken is megálltam. Már elkezdett sötétedni,  amikor elindultunk vissza az autóhoz. Alvóhelynek ismét a solymosi várat választottuk, hiába a fárasztó mászás felfele, aztán reggel a harmatos füvön csúszkálás, megéri…

Éjszakai fotózás Solymos várában

Sötét lett, mire felértünk a várudvarba. A rengeteg szúnyog miatt gyors sátorállítás következett. Úgy gondoltuk, kicsit később eltűnnek és nyugodtan, heves csapkodás  nélkül körül lehet nézni. Kaja után előmerészkedtünk és kicsivel jobb volt a helyzet, így indulhatott a csillaglesés és fotózás. Az égbolton ezer csillag, a Tejút is jól látható, a civilizáció fényei nem zavarnak be a várudvaron és a vár keleti oldalán. Készült néhány fotó a csillagos égről és a várfalakról. A következő posztban folytatom a beszámolót a túráról. Nagyon szeretnék a ménesi borvidékről bővebben írni, egyelőre anyagot keresek hozzá és egy könyvet várok.

A reneszánsz palotaszárny
Arad, Lippa és Radna fényei
Sátras csendélet, sátorból fotózva – óvatosan dugtuk ki az orrunk a szúnyogok miatt…